2009-05-30

ZIENTZIAK LANTZEKO HAINBAT UNITATE PRAKTIKOAK

IKASGAIAK: BIOLOGIA + FISIKA/KIMIKA
HIZKUNTZA: EUSKARA
MAILA: LH + DBH + BATXILERGOA
MATERIAL MOTA: WEB GUNEA + FLASH
EGILEA: IRAKASLE EZBERDINAK (ELHUYAR FUNDAZIOAREN LAGUNTZAREKIN)
HELBIDEA: UNITATE PRAKTIKOAK

Ikusi unitate baten irakasleontzako gidaren adibidea:

IRAKASLEARENTZAKO ORIENTABIDEAKHELBURU DIDAKTIKOAK
Ingeniaritza genetikoaren teknika nagusiak ezagutu.Ingeniaritza genetikoaren prozesuak simulatu. Grafikoak eta analisiak interpretatu. Ingeniaritza genetikoaren aplikazioak baloratu. Bioetikaren inguruan hausnartu eta gelan eztabaidatu, arrazoiak emanez.
EDUKIAK
KONZEPTUAK

DNA birkonbinagarriaren teknologia
DNAren zatikiak lortu:
Murriztapen­entzimen bidez
Alderantzizko transkriptasen bidez
DNAren zatikiak klonazio-bektoreetan sartu:
plasmidoetan
birusetan
kosmidoetan
DNAren klonazioa
DNAren sekuentziazioa: didesoxi teknika
Polimerasa katearen erreakzioa PCR
Ingeniaritza genetikoaren aplikazioak. - Medikuntza-alorrean- Nekazaritza alorrean- Animaliekin egindako aplikazioak
5. Giza Genoma Proiektua
6. Ondorio etiko eta moralak.
PROZEDURAK

Informazioa duten molekulen diseinua: DNA, RNA eta proteinak.
Proteina baten sintesiaren simulazioa.
Grafikoak interpretatu.
DNA birkonbinagarria duen molekula eraikitzea.
Klonazio­‑prozesuan dauden etapak identifikatzea.
DNAren lagin baten itxura interpretatzea.

JARRERA

Ingeniaritza genetikoaren aplikazioak kontuan hartu.
Ingeniaritza genetikoaren tresnen erabilpenak ekar ditzakeen arazoak gogoan izan.
Manipulazio genetikoaren erabilpen egokiaren aldeko argudioak eman.
Gene-terapiaren aurrerapenen alde positiboak kontuan hartu.
Biologia molekularrean egin daitezkeen jolasekin ondo pasatu.

TEKNOPOLIS TELEBISTA SAIOAK


IKASGAIA: ZIENTZIETAKOAK
HIZKUNTZA: EUSKARA + GAZTELANIA
MAILA: DBH + BATXILERGOA
MATERIAL MOTA:BIDEOAK
EGILEA:ELHUYAR FUNDAZIOA
HELBIDEA: TEKNOPOLIS


Teknopolisek, Elhuyar Fundazioak EITBrentzat ekoizten duen zientziari eta teknologiari buruzko telebista-saioak, web gune berria estreinatu du. Web gune berrian, 2007ko urritik aurrera emititu diren Teknopolisen programa guztiak aurkituko ditu erabiltzaileak, osorik edota erreportajeka.

Informazioa eskaintzeaz gain, osasunari buruz ditugun galderak bidaltzeko aukera izango du web gune berriak, eta programan bertan horiei erantzuten saiatuko da Teknopoliseko lantaldea astero-astero. Gainera, hurrengo asteko programaren aurrerapena ere egongo da ikusgai web gunean. Astero, telebistan eman diren saioaren edukiak jarriko dira web gunean.
Teknopolisen web guneak telebista-saioak berak dituen atalak ditu:


  • -Erreportajeak: zientzia- eta teknologia-gaiei buruzko berriak erreportaje-formatuan (medikuntza, astronautika, biologia, ingeniaritza…).

  • -Elkarrizketak: Teknopoliseko platoan zenbait adituri egindako elkarrizketa laburrak.

  • -Bi hitzetan: zientziari eta teknologiari buruzko albisteak eta bitxikeriak formatu txikian.-Mundu Ikusgarria: gure planetako txoko liluragarrienak, naturak sortutako altxorrak, fenomeno geologiko ikusgarriak eta urruneko paisaiak.

  • -Pilulak: 90 segundoko atal laburra, azkarra eta dinamikoa, oinarrizko zientziaren inguruko galde-erantzunak.

  • -Osasun-galderak: Maider Egüések ikusleek bidalitako galderei erantzuten die astero-astero.-Monografikoak: programa osoa (30 minutu) gai nagusi eta bakar bati eskainia.

TOPAGUNEA: EUSKARA ELKARTEEN FEDERAZIOA


IKASGAIA: EUSKARA
HIZKUNTZA: EUSKARA
MAILA: DBH + BATXILERGOA
MATERIAL MOTA : WEB GUNEA
EGILEA: EUSKARA
HELBIDEA: TOPAGUNEA
ATAL INTERESGARRI BAT: IRAKURRI GOZATU ETA OPARITU

Topagunea 1996 urtearen bukaeran sortu bazen ere, euskara elkarteen oinarri izan zen euskararen aldeko gizarte mugimendua 80ko hamarkadaren erdi aldean hasi zen indartzen. Garai hartan sortutako mugimendua hitz eta kontzeptu berriak plazaratzen hasi zen: "Ez da nahikoa euskara jakitea. Iraungo badu, nonahi eta noiznahi erabili behar da". Horretarako euskara elkarteak sortu ziren, euskaldunon bilgune.
Baina zer dira euskara elkarteak? Helburu bera duten elkarteak dira: euskararen normalizazioa, hain zuzen. Hau da, Euskal Herrian, eta tokian-tokian, euskaldunek euskara erabili dezaten nahi dute, hala etxean, nola gizarteko edozein esparrutan, eta zeinahi eginkizunetan.
Euskara elkarteak jardun eremuak ezaugarritzen ditu. Familian, auzoan, lagunartean, herrian, lanean,... normalizatu nahi dute euskara, lehenbizi; hots, pertsona bakoitzaren inguru hurbilenean. Horregatik, tokian tokikoak dira euskara elkarteak, herritar euskaldunek talde lanean sortuak.
Euskara elkarteek antzeko egitasmo eta jarduerak dituzte, betiere egin edo ezartzen diren lekuan euskarak duen egoerara egokituak. Hori guztia era programatuan egiten dute, hizkuntza gatazkarik sortu gabe eta gizarteak nahiz erakunde publikoek euskararen normalizazioan duten erantzukizuna eskatuz.
Euskara elkarteek eta Topaguneak euskaraz bizitzeko egitasmoak prestatu eta garatzen dituzte, euskaldunak elkartzen, euskaldun berrientzako erabilera programak egiten, hedabideen bitartez herri eta eskualdeko informazioa lantzen, haur eta gazteei aisialdirako euskarazko alternatibak eskaintzen, euskarazko kultur jarduerak antolatzen, herrietako elkarte eta erakundeekin hizkuntzaren erabilera sustatzeko hitzarmenak sinatzen,...
Topaguneak euskara elkarteak sustatu eta beraientzako zerbitzuak antolatzen ditu, beti ere euskara elkarteen lana errazteko. Horrela, federazioaren zertarako behinenak dira kide dituen bazkunen esperientziak trukatzea, zerbitzu nahiz programa adostuak eta komunak osatzea eta elkarteen solaskide izatea, erakundeen aurrean.
Hori da Topagunea, euskara elkarteen federazioa, egunetik egunera hazten ari den espiral handi bat.

2009-05-23

SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRA


IKASGAIA: EUSKARA

HIZKUNTZA: EUSKARA+GAZTELANIA+INGELESA+FRANTSESA

MAILA: BATXILERGOA

MATERIAL MOTA: WEB GUNEA

EGILEA: EUSKO JAURLARITZA (KULTURA SAILA) + GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA

HELBIDEA: SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRA


Zertarako sortu zen?
Ezagutza soziolinguistikoaren ikerketan, zabalpenean, eta aplikazioan ditugun gabeziei eta beharrei dinamika berri batekin erantzuteko. Euskal Herrian hizkuntza normalizazio prozesuan inplikaturik dauden erakunde eta taldeentzat –pribatu, publiko, zein gizarte mailako- arlo zientifiko-aplikatutik datuak, metodologiak, eta bestelako materialak eskaintzeko egitasmoak lantzen ditu, jarduteko moduaren gaineko ezagutza eta, ondorioz, normalizazio ahaleginen emaitzak hobetzeko. Nondik dator?
Proiektu honen inguruko lehen urratsak, bere garaian, Quebec-etik bueltan, Erramun Baxok doktoreak proposatu zuen ideia baten inguruko hausnarketatik abiatu ziren: gure herrian CIRBren antzerako gune bat sortzearen egokitasuna.
2000ko azaroan “Euskal Soziolinguistika Institutua Sortzen” SINPOSIUMa antolatu zen Gasteizen eta bertan arloko teknikari eta aditu talde zabal batek diagnosi horrekin bat egin zuen eta handik abiatu zen zenbait erakunderen arteko lankidetza (Lankidetza protokoloa I eta II), gerora definitzen eta osatzen joan dena.

2009-05-22

ALGEBRA CON PAPAS




IKASGAIA: MATEMATIKA
HIZKUNTZA: GAZTELANIA
MAILA: DBH
MATERIAL MOTA: HOT POTATOES
EGILEA: IES DIEGO GAITAN: JOSE ANTONIO ORTEGA
HELBIDEA: ALGEBRA CON PAPAS

IES Diego Gaitan ikastetxearen Matematika Mintegiak prestaturiko materialak, gehienak Hot Potatoes-z egindako unitate interaktiboak dira. Lan ederra egin dute.

2009-05-21

NATURGAIA


IKASGAIA: BIOLOGIA-GEOLOGIA + A21
HIZKUNTZA: GAZTELANIA + EUSKARA
MAILA: DBH + BATXILERGOA
MATERIAL MOTA:MULTIMEDIAK
EGILEA:EIMA
HELBIDEA: NATURGAIA


Zientzia eta Ingurumenari buruzko materialak eta proiektuak sortzen eta bideratzen dituen enpresa da.

Ingurumen eta zientzia heziketara zuzenduriko proiektuak garatu eta, hezkuntza nahiz gizarte alorrean, teknologia berrien erabilera bultzatzera zuzenduriko enpresa gara. Material didaktikoak egin, ikastaroak eman, ikastetxe nahiz beste erakundeekin elkarlanean jarduerak abiarazten ditugu, etab.
Egun, besteak beste, honakoak garatzen ditugu: Kutxaren Gizarte Ekintzaren eskutik, berde-berdea Ingurumen Proiektua Gipuzkoako ikastetxeetan. GPSarekin proiektuak zenbait ikastetxeetan: espezie inbaditzaileak lekutu, parkeetako landaredia aztertu, etab. “GPSa, tresna pedagogikoa” online ikastaroa. Hezkuntza-softwareak ekoitzi euskaraz nahiz erderaz,…

2009-05-15

MEMOTIVA JUNIOR, SENIOR

IKASGAIA: ORIENTAZIOA + PT GELA
MAILA: LH + DBH
HIZKUNTZA: GAZTELANIA + CATALÁ
MATERIAL MOTA: WEB GUNEA
EGILEA: REHASOFT
HELBIDEA: MEMOTIVA

MeMotiva es un programa diseñado para capacitar la memoria operativa en niños y adultos con dificultades de concentración y TDAH.
La Memoria Operativa es una función fundamental y necesaria para poder realizar una serie de actividades mentales, con el fin de leer, hacer matemáticas y resolver problemas. Con la memoria operativa, se puede mantener y utilizar una cantidad limitada de información en un corto período de tiempo. Por lo tanto, es nuestra capacidad para, en el momento, mantener las cosas en la cabeza. Por ejemplo, utilizamos la memoria operativa, cuando nos acordamos de un número de teléfono o cuando se debe seguir una instrucción. Con una buena memoria operativa, podemos gestionarnos mejor y enfocar mejor las distracciones. Una cosa fundamental para personas con TDAH.
MeMotiva ha sido desarrollado en colaboración con el instituto de Pedagogía y Educación Especial de Suecia. Este instituto dirige sus esfuerzos a niños, adolescentes y adultos con discapacidad para que tengan un desarrollo y formación que se caracterizaría por la igualdad, la participación, la accesibilidad y la comunicación. La finalidad es promover la disponibilidad de materiales educativos, escuelas especiales y distribuir las ayudas que el gobierno ofrece a los estudiantes con discapacidad y a la educación en general. Su finalidad es promover que todo el mundo tenga la posibilidad de alcanzar los objetivos de sus estudios y formación.

2009-05-14

ATAPUERCAKO MENDILERROA

IKASGAIA: HISTORIA + BIOLOGIA
MAILA:DBH + BATXILERGOA
HIZKUNTZA: GAZTELANIA + INGELESA
MATERIAL MOTA: WEB GUNEA
EGILEA:JUAN LUIS ARSUAGA + IKERLARI ESPAINIARRAK
HELBIDEA: ATAPUERCA

Juan Luis Arsuagak eta giza eboluzioari eta jokabideari buruzko UCMISCIII ikerkuntza taldeak Atapuercako mendilerroari buruzko informazio oparoa ematen dute bere web orriko atal batean, hala nola mendilerroaren historia eta kokapena, geologia, aztarnategiak, fosila eta faunja. Beste atal interesgarri batzuk Atapuercari buruzko bideoak eta ikerkuntza taldearen beste proiektu batzuen aurkezpena dira.

2009-05-07

EUROAVENTURA


IKASGAIA: GEOGRAFIA-HISTORIA
MAILA: DBH+BATXILERGOA
HIZKUNTZA: EUSKARA+GAZTELANIA+ CATALÁ+GALEGO
MATERIAL MOTA: WEB GUNEA
EGILEA: FUNDACIÓN TELEFÓNICA
HELBIDEA: EUROAVENTURA

Hainbat gaitasunak lortzeko iharduera ederrak (suposatzen da hemendik aurrera gure metodologia aldatu beharko dugula eta hauxe da adibide bat)

PROGRAMAREN HELBURUAK

euroaventura.educared.net, bigarren mailako ikasleei euroaren Europaren gakoak eskaintzeko pentsatutako gune birtuala da.Europako Batasunari buruzko informazioa ematea, eztabaidak eta gogoetak sortzea, eta teknologia berrien erabilera irakasle eta ikasleen lan-eta komunikazio-tresna bezala sustatzea dira web honen oinarrizko helburuak.
Programan Europa gaiarekin zerikusia duten helburuak:
Europako eremua gizarte-harremanetarako duten helburuak.
Europako eremuan kultura desberdinen arteko elementu komunak ezagutzea.
Europari buruzco ikuspegia bere konplexutasun osoan eta kontinenteko arazorik larrienak ezkutatu gabe ematea.
Europak gizateriaren balore sozial, politiko eta kulturaletara egin dituen ekarpenak ezagutzea.
Europa eta mundua, etorkizuneko erronkak (Globalizazioa eta Europaren eraikuntza ). Programan teknologia berrien erabilerarekin zerikusia duten helburuak:
Internet hezkunza-zentro desberdinen arteko komunikazio -eta harreman- tresna bezala sartzea.
Sarrean Europa gaiari buruzko datu -eta dokumentazio- banku bat sorteza, bigarren mailako hezkuntzako irakasle eta ikasleei bertan sartzeko modua emanez.
Internet bidez hezkuntza-proiektu bat kudeatzeko metodologia ezartzea, antolamendu-egitura minimo baten laguntzarekin.
WEB jakin batean aurkeztuko diren eta Euroabentura programari atxikitzen zaizkion ikastetxe guztiek balia ditzaketen ariketa eta jarduera didaktikoak lantzea.

2009-05-06

MATEMATIKA & FISIKA


IKASGAIA: MATEMATIKA + FISIKA

MAILA: DBH+ BATXILERGOA

HIZKUNTZA: GAZTELANIA

MATERIAL MOTA: WEB GUNEA (FLASH)

EGILEA: JUAN J. PASCUAL REDONDO




Matematika eta Fisikarako material osagarria: apunteak, ariketak ebatzita, azterketak,...

2009-05-05

STORYLINE ON-LINE


IKASGAIA: INGELESA
MAILA: DBH + LH
HIZKUNTZA: INGELESA
MATERIAL MOTA: BIDEOAK ON-LINE
EGILEA:The Screen Actors Guild Foundation
HELBIDEA: STORYLINE

Aktoreek ipuinak kontatzen dizkigu bideoen bidez. Oportunitate ezin hobeak entzumena lantzeko, horretaz gain iharduera hezigarriak ere badaude

2009-05-04

MUNDUKO MAPAK


IKASGAIA: GEOGRAFIA

MAILA: DBH + BATXILERGOA

HIZKUNTZA: GAZTELANIA

MATERIAL MOTA: MAPA INTEREKTIBOAK

EGILEA: escolar.com

HELBIDEA: MAPAK


Mapen bilduma izugarria, sailkatuta daude kontinenteka, herrialdeka, politikoak,...

2009-04-28

LEXIPEDIA

IKASGAIA: INGELESA
MAILA: DBH+ BATXILERGOA
HIZKUNTZA: INGELESA
MATERIAL MOTA: FLASH
EGILEA: iSEEK
HELBIDEA: LEXIPEDIA

Where words have a meaning.

MATERIALES DE LENGUA Y LITERATURA


IKASGAIA: LENGUA ESPAÑOLA Y LITERATURA
MAILA: DBH + BATXILERGOA
HIZKUNTZA: GAZTELANIA
MATERIAL MOTA: WEB GUNEA +BLOG+MOODLE
EGILEA:LOURDES DOMENECH + ANA ROMEO
HELBIDEA: MATERIALES

Errekurtso pilo LENGUA ESPAÑOLA -ko eskoletarako, adibidez "EL MUNDO EN VERSO" blogean errekurtso multimediak aurki ditzakezue, hemen duzue adibide bat:


2009-04-27

GIZA ZIENZIETAKO MATEMATIKA II

IKASGAIA: MATEMATIKA
MAILA: BATXILERGOA
HIZKUNTZA: GAZTELANIA
EGILEA: JOSÉ ALVAREZ
HELBIDEA: ZAI.MATES A TU ALCANCE

ISFTICren baliabide berria da eta bigarren saria lortu du azken kurrikulum materialen deialdian. Batxilergoko Giza Zientzietarako matematikak lantzen dira eta bai irakaslea, bai ikaslea baldin bazara, bere egileak, José Álvarez Fajardo, ikas tresna osoa dela pentsatzen du. Eta hala da: apunteak, azalpenak, adibideak, ariketak, selektibitate-azterketak gehi Web 2.0ko tresna dinamikoak. Gainera apunteak pdf formatoan eskura ditzakegu. Gehiagorik eskatu ahal zaio?

2009-04-21


IKASGAIA: LENGUA ESPAÑOLA
MAILA: DBH + BATXILERGOA
HIZKUNTZA: GAZTELANIA
MATERIAL MOTA: WEBQUEST
EGILEA: HAINBAT EUSKAL HERRIKO IRAKASLEAK
HELBIDEA: GURE WEBQUEST-ak


WEBQUEST-ei buruzko seminario batean irakasle batzuek egindako lanaren aurkezpena da. Kurrikulumako hainbat aspektu lantzen dira eta pena merezi du bistazo bat ematea.

EXPLORANDO EL CAMBIO CLIMÁTICO


IKASGAIA: BIOLOGIA

MAILA: DBH + BATXILERGOA

HIZKUNTZA: GAZTELANIA

MATERIAL MOTA: WEB GUNEA


HELBIDEA: CLIMATE CHANGE


Gure planetako klima aldaketa eragiten duten faktoreak ezagutzeko web gunea. Ikasle zein irakasleentzako gidak daude-

2009-04-16

EKAINBERRI: EKAIN KOBAREN ERREPLIKA


IKASGAIA: GEOGRAFIA-HISTORIA
MAILA: DBH + BATXILERGOA
HIZKUNTZA: EUSKARA, GAZTELANIA, INGELESA, FRANTSESA, ALEMANA
MATERIAL MOTA: WEBA + BLOGA
EGILEA:EKAIN FUNDAZIOA
HELBIDEA:EKAINBERRI

Arte Kuaternarioko zaldi-multzo perfektuena”André Leroi-Gourham
Web gune txukuna eta osatua dauka Ekainberri Ekain kobaren erreplikak. 1969an aurkitu zuten Ekain haitzuloa Zestoan eta urte askotan itxita egon ondoren erreplika egin dute jaotorrizko haitzulotik 600 metrotara.
Web gunean erreplikari buruzko informazio zabala eta argazkiak eskaintzen dira. Jose Mª Alberdi arkitektoa diseinatu du hormigoi eta Corten altzairukzko eraikin handia. Sastarraingo bailaran kokatua eta ezkutatuta dago.
Sei gune ditu. Lehen gunean, sarrera eta itxaroteko guneak daude. Bigarren gunea erreplikaren sarreraraino eramaten duen argiitzaleko gunea da, gune honek iluntasunera ohituko du bisitaria.
Hirugarren gunean erreplika bera aurkituko dugu. Ikusgai dauden erreprodukzioak jatorrizko haitzulokoaren berdinak dira eta Ekaingo lanen teknika eta material berdina erabiliz egin dira. Iluntasunak, soinuak eta tenperaturak beste garai batera eramaten dute bisitaria.
Laugarren gunea erreplikaren ondorengoa da. Erreplikaren barrualdetik kanpoaldera iragaitea hainbat proiekziok lagunduta egiten da; horietan Ekaingo ilustrazioak eta haiek irudikatzen dutenaren benetako argazkiak tartekatzen dira. irudi gehienetan zaldia da protagonista.
Bostgarren gunean Euskal Herriko labar-artearen erakusketa eskaintzen da. Erakusketa honetan Ekaingo beste alderdi batzuei buruzko informazioa ematen da eta ibilbidean ikusitakoa zabalago azaltzen da ikus-entzunezko pantailen eta objektuen bidez.
HEZKUNTZA-JARDUERAK ETA ERRESERBAK
Seigarren gunea tailerrentzako aretoa da. besteak beste gai hauek lantzen dira bertan: historiaurrea, horma-artea, arkelogia, Madeleine aroko gizakien artea eta bizimodua. Izan ere ikastetxeentzako hezkuntza-jarduerak eskaintzen ditu Ekainberrik. Ikastetxeei zuzendutako bi mkotako bisitak eskaintzen dira: bisita gidatuak eta bisita gidatuak+gaikako tailerra.
Ekainberri bisitatzeko aurretik bi eguneko aurrerapenarekin egin behar da erreserba gutxienez eta berau ziurtatuta egon behar da. Erreserba egiteko formularioa eskaintzen da web gunean eta 943-86-88-11 telefono zenbakian ere ematen dute informazioa.
Bisitak 20 laguneko taldeetan egiten dira eta 30 minutuko iraupena daukate. Astelehenetan itxita dago. Hiru bisita mota daude:


  • Bisita gidatua

  • Bisita gidatua + tailerra (ikasleentzat)

  • Bisita gidatua + asteburuko gaikako tailerra (publiko orokorrarentzat)

2009-03-29

DINAMIKA. NEWTON-en LEGEAK


IKASGAIA: FISIKA-KIMIKA

MAILA: DBH + BATXILERGOA

HIZKUNTZA: GAZTELANIA

MATERIAL MOTA: MULTIMEDIA (FLASH)

EGILEA: LUIS IGNACIO GARCÍA

HELBIDEA: DINAMIKA


Dinamika lantzeko gunea, hainbat unitatez osaturik dago:


  • Fuerzas y acciones

  • Leyes de newton

  • Fuerzas de rozamiento

  • Sistemas no inerciales

  • Laboratorio Dinamica

  • Laboratorio Rozamiento

Horretaz gain, irakasle zein ikasleontzako gidak daude

WIKILENGUA


IKASGAIA: LENGUA ESPAÑOLA Y LITERATURA
MAILA: DBH + BATXILERGOA
HIZKUNTZA: GAZTELANIA
MATERIAL MOTA: WIKI
EGILEA: LAN KOPERATIBOA
HELBIDEA: WIKILENGUA


Un sitio abierto y participativo para compartir información práctica sobre la norma, el uso y el estilo del español y un medio para reflejar la diversidad de una lengua hablada por cientos de millones de personas.